GP-kisat Espoonlahdessa 4.-5.11.2023

26.11.2023

Uimaseura lähetti Grand Prix-arvokisoihin Espoonlahteen kahdeksan uimaria. Kisoissa kilapillaan avoimessa naisten ja miesten sarjassa ja kisoihin on Uimaliiton asettamat aikarajat. Kus:n uimareilla oli yhteensä 31 starttia. Seuraa edustivat Veera Lahtinen, Maiju Rajaniemi, Mette Hagqvist, Emma Girod, Lassi Lahtinen, Visa Nissinen, Riku Määttälä ja Ville Ikola. Sairastapausten vuoksi neljä akatemian uimaria joutui harmillisesti jättämään kisan väliin.

Viime kisojen jälkeen oli riemukasta huomata, että metro lähti hotellin vierestä hallille asti. Liikkuminen on nyt entistä kätevämpää Espoonlahden kisoihin. Halli oli täynnä uimareita ja tunnelma oli kohtalaisen tiivis. Mette ja Emma tekivät onnistuneen debyytin arvokisoihin. Myös naisten konkariuimarit Veera ja Maiju innostuivat enkkatehtailuun ja sekös lämmitti mieltä mukavasti. Nuorten jannujen tekeminen oli tuttuun tapaan rautaista ja tekeminen palkittiin hyvillä uineilla ja sijoituksilla.

Kisoihin mahtuu aina mukaan kaikenlaisia tunteita. Kun riemut on riemuittu ja murheet käsitelty, on aika palata altaaseen entistä väkevimpinä! Matka jatkuu kohti ikäkausimestaruus- ja SM-uinteja.

Kuvia galleriassa.