IKM aluekarsinnat Pori 4.-6.11.2016

KUS-GSS:n huikeat Ikäkausimestaruusuinnit syksyllä 2016

Aluekilpailut

Tänä vuonna seuramme kilpauimarit matkustivat isolla joukolla IKM-aluekilpailuihin Poriin saakka. Kisat uitiin kolmipäiväisinä 4.-6.11.2016.

Viikonloppuna kisattiin vuoden suurimassa uintikisatapahtumassa. Lyhyen radan ikäkausimestaruusuintien aluekilpailuissa uitiin seitsemällä paikkakunnalla ympäri Suomen. Perjantaista sunnuntaihin kestäneissä kisoissa otettiin lähes 12 000 starttia ikäsarjoissa T10-15 ja P11-16.

Kokkolan uimaseura-GSS osallistui ennätyssuurella joukkueella (37 uimaria) Porissa pidettyihin Länsi-Suomen aluekisoihin, ollen starttien määrässä Länsi-Suomen toiseksi suurin seura. Porin kisoihin osallistui 15 seuraa Länsi-Suomen alueelta. Menestystä kisoista tuli mukavasti. Viikonlopun aikana kirjattiin seuran uimareille 140 uutta ennätystä! Kolmen parhaan joukossa nähtiin koko ajan kokkolalaisia ja kuuden parhaan joukossa jo useita uimareitamme. Viestijoukkueet saavuttivat peräti kolme ensimmäistä sijaa, kaksi toista sijaa ja viisi kolmatta sijaa. Kolme isompaa uimaria saavuttivat finaalipaikan Raisiossa joulukuussa pidettäviin loppukilpailuihin. Finaaleissa uivat Suomen 16 nopeinta uimaria. Nuorempien sarjassa parhaita sijoituksia oli Suomen koko tilastossa neljäs sija ja viidestoista sija. Nuoremmat ikäsarjat kisaavat vain alueellisesti, joista tulokset kootaan valtakunnallisiksi.