AVIn määräämät rajoitukset ja seuran terveysturvallisuussuunnitelma

22.1.2022

Seuran jäsenten ja harrastajien sekä opetusryhmiin osallistuvien tulee noudattaa yleisiä ohjeistuksia/määräyksiä sekä seuran terveysturvallisuussuunnitelmaa.

Lisätietoa alla ja kaupungin nettisivuilla:

Liikuntatilat

• Yleisohjeistus on voimassa kaikissa tiloissa
    • Tule harrastamaan vain terveenä.
    • Pidä turvavälit ja muista hyvä hygienia.
    • Käytä kasvomaskia suosituksen mukaan.
    • Mikäli saatat lasta harrastukseen, käytä kasvomaskia. Saattajia pyydetään jättämään / odottamaan lasta tilojen ulkopuolella.
    • Vältä kaikkea tarpeetonta oleskelua aulatiloissa ja pukuhuoneissa. Saavu ja poistu vuorollesi varatun ajan puitteissa.

Liikuntapalvelut korostaa kaikkien käyttäjien vastuuta tilojen turvallisessa käytössä.

Ohjeet seuroille ja tilojen vuokraajille

Kaupungin tilojen vuokraajat (urheiluseurat, ryhmien järjestäjät jne) ovat velvoitettuja tekemään omaa toimintaansa koskevat kirjalliset terveysturvallisuussuunnitelmat ja noudattamaan AVIn antamia ohjeita. Toiminta tulee suunnitella siten, että lähikontakteja voidaan välttää ja terveysturvallisuutta lisätä.

Liikuntapalvelujen ja tilojen erikoisjärjestelytOhjatut ryhmät ja tapahtumat

Liikuntapalvelujen ohjatut ryhmät toteutetaan koronaturvallisuusohjeistusten mukaisesti. Osallistujamääriä rajoitetaan tarvittaessa. Mahdollisista muutoksista tiedotetaan suoraan osallistujille.

Liikuntapalvelut ei järjestä tapahtumia, esim. perhetemmellystä sisätiloissa toistaiseksi. Vuokralaisten järjestämien tapahtumien ja toiminnan terveysturvallisuudesta vastaa tilojen vuokraaja voimassa olevia määräyksiä noudattaen.

Uintikeskus VesiVeijari

Kävijämäärää seurataan ruuhkien estämiseksi ja rajoitetaan tarvittaessa. Pukuhuoneiden kaapeista on käytössä 2/3. Harrastajien tulee noudattaa saunojen ja altaiden henkilömäärärajoituksia.