GranPrix-kilpailut Espoonlahti 2022

13.11.2022

Kokkolan Uimaseuran Akatemia-ryhmän kaikki 15:sta uimaria olivat rikkoneet aikarajat uinnin GP-arvokisaan. Kisoissa kilpaillaan avoimessa naisten ja miesten sarjassa. Kisa järjestettiin Espoonlahden uimahallissa 12.-13.11. Osa uimareista joutui kuitenkin jäämään pois sairastumisten vuoksi. Seura lähetti kisoihin lopulta 11:sta uimaria. Seuraa edustivat naisten sarjassa Veera Lahtinen, Wilma Lakanen, Teea Jestoi, Tuulia Harju ja miesten sarjassa Hugo Mattola, Jesse Anttila, Visa Nissinen, Lassi Lahtinen, Riku Määttälä ja Ville Ikola. Valmentajina kisoissa toimivat Ilona Isoaho ja Heini Nissinen.

Altaassa asiat etenivät lennokkaasti. Uimareilla ja viestijoukkueilla oli yhteensä 42 starttia. Näistä 6 starttia tuotti uimarille henkilökohtaisen ennätyksen (PB) ja miesten viestijoukkue ui yhden ennätyksen. Kauden parhaita tuloksia (SB) saavutettiin peräti 25 kertaa. Tämä tietää hyvää, kun lähestytään talven lyhyen radan SM-uinteja joulukuussa. Uimarit saavuttivat myös kolme finaalipaikkaa iltajaksoille. Visa Nissinen ui finaaleihin 100 metrin selkäuinnissa sijoittuen B-finaalin viidenneksi ennätysajallaan 1.02.24. Teea Jestoi ui finaaleissa 50 metrin rintauinnissa B-finaalin kolmanneksi ennätysajallaan 32.97. Hän pääsi finaaliin myös 100 metrin sekauinnissa.

Ryhmä on syksyn aikana painotetusti kilpaillut paljon ja sitä kautta on tehty uinneista lajianalyysejä. Kisamatkoja on uimareiden kanssa tarkasteltu usealta eri kantilta ja nimetty vahvuuksia sekä kehityskohteita. Harjoittelua on suunniteltu tämän pohjalta ja mukana on sekä yhteisiä, että yksilöllisiä teemoja.
Tavoitteellisesti hyvin sujunut kisa oli mukava myös ryhmän muun toiminnan kannalta. Majoitusolosuhteet oli järjestetty niin, että pääsimme yhdessä kokkailemaan jaksojen välissä ruoat. Vaihtelua pitkille kisa-ajomatkoille oli myös junalla liikkuminen tällä kertaa. Espoonlahteen pääsi sitten kätevästi metrolla ja bussilla.

Kuvia GALLERIASSA

TULOKSIA

SM-viestit
21. N 4 x 50 vuv 1.53.33: Teea Jestoi, Veera Lahtinen, Wilma Lakanen, Tuulia Harju