GranPrix-kisat Jyväskylässä 20.-21.11.2021

4.1.2022

Uimaseuran akatemia-ryhmä suuntasi marraskuussa kohti GP-arvokisoja. Ensimmästä kertaa koko ryhmä oli saavuttanut aikarajat kisoihin ja matkaan lähti 11 uimaria. Joukkueessa uivat Jere Kotomäki, Antti Korri, Hugo Mattola, Visa Nissinen, Lassi Lahtinen, Emilia Härkönen, Veera Lahtinen, Salla-Maaria kauppinen, Maiju Rajaniemi, Teea Jestoi ja Tuulia harju. Osa uimareista jäi kotiin harjoittelemaan ikm-finaaleja varten ja osa joutui jäämään pois sairastumisen vuoksi. Kaiken kaikkiaan olimme hyvin tyytyväisiä ryhmän nuorempienkin päästyä mukaan kisaan hyvin sujuneen syyskauden myötä.

Arvokisoissa on aina hienoa päästä mittaamaan uintikuntoa kovassa seurassa. Kokemuksen lisäksi se tuo aina uutta intoa omaan treenaamiseen. Uimarit onnistuivatkin saavuttamaan omia henkilökohtaisia ennätyksiään ja hyviä sijoituksia. Kilpailuissa uidaan ainoastaan naisten ja miesten sarjoissa. Kisojen iltajaksoilla uidaan finaalit, joihin karsitaan aamun uinneissa. Tänä vuonna paikan illan finaaliin lunasti upeasti Visa Nissinen 200 su matkalla. Hän oli finaaleissa sijalla 8.

Kuvia galleriassa.