Uintikausi päätettiin SM-kisoihin Helsingissä

1.7.2024

Kokkolan uimaseura lähetti tämän kesän SM-kisoihin viiden uimarin joukkueen: Tuulia Harju, Teea Jestoi, Lassi Lahtinen, Riku Määttälä ja Visa Nissinen. Kilpailut pidetiin Mäkelänrinteen uintikeskuksessa 50m:n radalla. Valmentajina kisoissa olivat Ilona Isoaho ja Heini Nissinen.

Uimareiden kevät oli hieman rikkonainen, joten tuntui mukavalta, kun kisoista saatiin kuin saatiinkin hyvä ja onnistunut kokonaisuus. Uimarit ylsivät ennätysvauhteihin tai vähintäänkin kauden parhaisiin aikoihin. Se on hyvä saavutus pitkän kauden loppuun pääkisoissa.

Teea Jestoi ui itsensä kolme kertaa illan finaaliuinteihin. 100 ja 50 rintauintien A-finaaleihin ja 50 selkäuinnin B-finaaliin. 100 rintauinnissa Teea sijoittui seitsemänneksi ajalla 1.13,57; 50 rintauinnissa Teea oli kahdeksas ajalla 33,22 ja 50 selkäuinnissa Teea ui itsensä B-finaalin kolmanneksi ajalla 31,03 ollen kokonaistuloksissa 11.

Armeijassa olevat uimarit Lassi Lahtinen ja Visa Nissinen alittivat kaikissa lajeissaan kauden aikana uidut ajat. Heillä tavoite olikin pystyä uimaan kovinta vauhtia kevään aikana. Ennätysaikoja ei haviteltu johtuen vähäisestä allasajasta kuluneen puolen vuoden aikana.

Riku Määttälä saavutti hienoja ennätyksiä omissa lajeissaan. 100 perhosuinnissa Riku kellotti yli sekunnin parannuksen pysäyttäen kello aikaan 1.00,40. Niin ikään 50 perhosuinnissa tuli kymmenyksen parannus ajalla 26,76.

Lauantaina kisassa oli harvinaista herkkua tarjolla, kun seuran entinen uimari Olivia Viitala tuli kuvaamaan kilpailuja. Olivian ottamat kuvat löytyvät myös seuran Galleriasta

Nyt uimarit kirmaavat nyt ansaitulle kesätauolle ja palaavat harjoituksiin taas elokuussa.